Mandelmanns Trädgårdar

Av 1299st foton jag laddat upp på bloggen är nog det här den bästa bilden.
Superskarp. Färgerna. Klicka på den och förstora upp den. Kolla vilken nöjd min grisen till vänster har :) iPhone 4S HDR-foto is pretty amazing. Hade inte med mig systemkameran på resan, så bilderna är lite varierande.
Photobucket

Grisarna bor i en hage på Mandelmanns Trädgårdar. www.mandelmann.se

Photobucket

Paret Mandelmann är vänner till Elna och Herman, vi åkte dit hela gänget och fikade.

Helt underbart! Precis allt på denna pestofoccacia är odlat på gården. Till och med det egenmalda ölandsvetet växer runt hörnet. I princip allt i gårdens fik kommer från denna självförsörjande gård. Kaffet är ett undantag, men de har koll på precis var det kommer ifrån, kaffeodlare med samma värdegrund som värnar om vår jord.
Mjölken, grädde, smör och halloumi kommer från gårdens egna fjällkor.

Själv har jag ju gått hela vägen med min konsumtion. Himla roligt när någon går hela vägen vad det gäller framställning av livsmedlen. A perfect match! Detta är nog den mest klockrena fullträff under snart 10 månader med projektet.

Mitt thé till mackan innehåller Citronverbena och Chokladmynta. Självklart köper jag med några plantor hem :-)
Photobucket

Vilken estetik! Alla som gillar trädgård borde boka in en resa hit.
Allting är ekologiskt och KRAV-märkt.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Ullen som ligger i gångarna har flera olika egenskaper. Håller bland annat borta ogräs, reflekterar ljus m.m.

Photobucket

Photobucket

One thought on “Mandelmanns Trädgårdar

Kommentera

