Min första rabatt!

Min utflyttade granne Oskar lämnade kvar sin kattrappa. Den har legat och skräpat under balkongen ett tag. Bröt isär den med en hammare i helgen. Han hade visst både limmat och skruvat ihop den.
Photobucket

Sågar itu en av plankorna med en bågfil. Helt rätt verktyg.
Photobucket

Voila! Har hört att man kan breda ut tidningspapper och lägga gjord över istället för att gräva en rabatt. Vi får se om det funkar.
Photobucket

I med finjord, godkänd för ekologisk odling.
Photobucket

Här har vi den. Min första rabatt. Ska så vinterspenat och vintersallad som jag köpte på Mandelmanns trädgårdar när jag var nere och spelade på Backafestivalen på Österlen. Man sår i augusti och kan skörda färsk spenat och sallad även efter första snön har fallit. Coolt va?!
Photobucket

Två plankor kvar efter den gamla kattrappan. Räcker till två rabatter till!
Kanske detta steg jag tagit är en början på en ny era???!!!
Photobucket

Kommentera

