Dansföreställning och Sveriges finaste mjöl

Oj oj oj! Rekord idag efter artikeln i Metro. Över 5000 personer har varit inne på bloggen idag. Mitt tidigare rekord var när projektet fyllde 9 månader och 1210 personer besökte http://www.husfadern.com på en och samma dag. Riktigt roligt också med alla fina kommentarer! Ska försöka hinna svara på alla nu ikväll.

Har min semester i augusti. Idag blev det dock paus från den och en jobbdag med Dansbuss Sörmland och föreställningen Vi Äger som jag skrivit musik till och spelar på. Idag spelade vi i Katrineholm.

Och vad ligger strax utanför Katrineholm? Om inte… Warbo Kvarn! Bara 1min från vägen :-)
Uploaded from the Photobucket iPhone App

Har egentligen i princip allt jag behöver, men kunde inte låta bli att titta förbi när vi var så nära. Så hyrbilen med fyra dansare och en trumslagare stannar till och Husfadern köper på sig lite skatter.
Här med Thomas Björklund som är huvudansvarig för råvaruproduktionen.
Uploaded from the Photobucket iPhone App

Trummorna fungerar som lunchbord idag. Halva matlådan till lunch, halva till middag.
Uploaded from the Photobucket iPhone App

Hemma med skatterna. Har köpt nakenhavre från Warbo Kvarn förut. Men nu ska jag för första gången få uppleva deras nakenhavreflingor. Emmervetet är också nytt för mig. Det siktade dinkelmjölet har jag provat en gång förut, lika onaturligt (egentligen naturligt) mycket smak som det dinkelmjöl jag maler själv, men eftersom det är siktat så får det bättre bakegenskaper, högre och luftigare bröd.
Photobucket

Nakenhavre, jag säger då det, SUPERMAT! Proteinhalt på 16-18gram och otroliga dokumenterade positiva effekter på hälsan. Googla Nakenhavre och läs själv.

Hemma och kvällsfikar. Använder mig av en av mina två livlinor, att jag kan äta sånt jag hade kvar hemma när projektet började. Har nästan inget kvar nu, men lite svarta sesamfrön bl.a. Resten är nyligen införskaffat. Blåbär och Hallon som plockades igår. Fil. Nakenhavreflingor, jordgubbsdrink, mjölk, en av de tre pajerna jag bakar på metro.se.
Photobucket

5 thoughts on “Dansföreställning och Sveriges finaste mjöl

  1. Coolt att du lyckats göra fil nu! Lisa sa att det var otroligt gott, kan tänka mig det! Grattis till framgångarna med bloggen!

  2. Googlade nakenhavre, det här hade du kanske inte tänkt på: ”Gerard skrev år 1633 om nakenhavre att den inte var bra, eftersom den uppmuntrade till lättja hos husfruar.”

  3. Ping: Warbro Kvarn i Husfadern och TV4 « Baka med ursprung

Kommentera

