Morgonens bestyr

När man ändå är i köket och gör frukost kan man ju ändå passa på att göra lite annat.

Dagens frukost:
Det var självplock i syrrans och hennes killes trädgård igår kväll :)
Photobucket

Så till de röda vinbären blev det fil, gårdagens bröd med ko/fårost, portlack och basilika. The med mynta, citronverbena och salvia. Samma blad som igår.
Photobucket

Som sagt, när jag ändå var i köket satte jag på en kastrull med 3dl hel dinkel och 6dl vatten.
Photobucket

Och smetade in en rejäl bit ytterlår på 1,4kg från Lovö Prästgård med färska örter, rapsolja, torkade örter, torkad paprika och färsk vitlök. Stack några små hål i den och pillade in några vitlöksbitar. Sedan en plastpåse runt och in i kylskåpet, så får jag se när jag hinner slänga in den i ugnen. Blir nog imorgon eller i övermorgon. Har 500g nötfärs i kylen också som jag tänkte göra nya biffar av. Den tog jag upp ur frysen tidigare, så det blir nog att tillaga den innan ytterlårbiten.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

2 thoughts on “Morgonens bestyr

  1. Hej! Kul läsning :)
    Läste delar av dina inledande blogginlägg, men inte hela ”kedjan” fram till dagens datum. Så du kanske redan hittat detta. På danska Läesö gör man eget salt – http://saltsyderiet.dk/ som kan köpas online (funkar det med dina regler???). Det är gott :-)

    • Wow! Jag ska faktiskt på turné i Danmark i februari. Bara hopas på att turen går förbi Läesö!
      Är lite lurigt om internetbeställningar tar sig igenom regelverket…?! :)

Kommentera

