Trädgården växer

Tittade förbi Fredells Byggvaruhus idag. Plockade lite spillbitar ur containern inne vid sågen och sågade till dem inne på brädgården. Köpte också en öppnad förpackning med ca 10m hönsnät för halva priset. 80kr!

Vad är nu på G?

Photobucket

Photobucket

Tadaa!
Någon av mina grannar har redan planterat in nåt i hörnet på rabatten. Kul!
Rådjuren är fantastiska, de kan få mina matrester, men inte min blivande spenat!
Photobucket

Här har vi frön från Mandelmanns Trädgårdar. Till vänster en krusig spenat och till höger en sallad. Båda ska sås i augusti och kan skördas ända in i december. Coolt va!
Photobucket

Här är ett frö. Halva rabatten spenat och halva med sallad.
Photobucket

Sådde lite random med frön från förra året i de nya balkonglådorna. Ringblommor och rädisor tror jag. Det börjar komma upp saker. En del ogräs också tror jag.
Photobucket

Photobucket

Photobucket

En tomatkvist har ramlat ned och slagit rot. Det är min brors vilda tomater från Namibia. Han har skickat hit lite frön. Funkar jättebra i Sverige också.
Photobucket

Rensade lite, flyttade om och sådde spenat och sallad i resten av balkonglådorna.
Photobucket

Vad hände?

När började jag hålla på med sånt här egentligen? Det här husfadernprojektet bär verkligen med sig mycket oväntat roligt!

5 thoughts on “Trädgården växer

  1. Härligt! Din blogg gör mig alltid glad! =)
    Hoppas verkligen att den kommer i bokform också…

  2. Jag har ju bara gått och väntat på att du ska börja odla, eller nått sånt! Vill du stoppa något mer i din lilla odling börjar det snart bli tid att sätta vitlök. Eller snart och snart, men i september-oktober i alla fall. Sätter du den nu får den en ordentligt start och du kommer kunna skörda vitlök ganska tidigt nästa sommar :)

    • Yes, det ska jag göra. Har sparat en massa klyftor som väntar på att få komma ner i jorden. Funkar det i balkonglådor och krukor också?

  3. Härligt att du börjat odla ännu mer än ”bara” på balkongen! Jag började också mitt odlande med lite örter och tomater, men det finns ju så många goda grönsaker så en balkong räcker inte till… :)

Kommentera

