Den som ändå hade lite tid

Kunde visserligen ge mig själv lite extra tid hemma imorse. Steg upp kl 08:00. Morgonbestyr och matlagning innan jag kl 10:00 åkte in till min studio och satte igång med dagens arbetspass.

Det blev surdegsbröd med Svensk hummus och blåmögelost. Till det ett glas kallt örtthé på mynta, citronverbena och medicinalörten gynostemma pentaphyllum. Koka thé som vanligt, låt svalna och förvara sedan i en tillbringare i kylen. Obeskrivligt gott.
Photobucket

Snart slut på hummus. Dags att lägga nya ärtor i blöt.
Photobucket

Medan jag åt frukost slängde jag in två pajer i ugnen och kokade hela vetekorn.
Photobucket

Photobucket

Dagens matlådor
Photobucket

Och dagens mellanmål
Photobucket

Maten räckte precis. Kom hem igen kl 22:30. Fick lite mer ”egentid” kl 17:10 då jag körde ett pass Functional Mooves på gymmet Balance. Men det var det. Har jag jobbat i studion hela dagen så är kontorsarbetet kvar. 2,5tim vid datorn. Klockan 01:00 fick det räcka. Nu är klockan 01:10 och bloggen uppdaterad också. Operation dagsverke är över.

Jag har räknat ut att jag måste sitta vid datorn ganska exakt 2tim om dagen för att komma ned i samma antal mail i inkorgen som jag hade dagen innan. Är man på turné en vecka utomlands t.ex. så svämmar det lätt över eftersom man sällan har varken uppkoppling eller sammanhängande tid över, och man kommer efter. Brukar i regel ha 100-200st mail som hänger över mig. Just nu 87st så jag ligger bra till :-) Men till helgen åker jag till Irland och nästa vecka blir det Japan i 9dagar. Så jag måste ligga i nu och arbeta på inkorgen innan…

Ibland drömmer jag om att ha ett jobb där man är färdig kl fem eller halv sex. Varje dag. Dessutom ledig på helgerna. Och semester… Kanske ha en bil också och ha tid att åka och handla nästan vilken kväll som helst. Ha ha!

2 thoughts on “Den som ändå hade lite tid

  1. Jag skrattade lite för mig själv när jag läste ditt inlägg. Jag som har allt det där (fasta arbetstider, min kontorskub i öppet landskap, ledig på helgerna och betald semester) önskar att jag nån gång fick styra över min egen vardag och slippa vara bara en kontorsråtta bland andra kontorsråttor. Tänk att kunna beröra människor med sitt arbete som du gör! Gräset är inte grönare på andra sidan :)

    • Skönt att höra Hilma! :-) Alla har sitt eget lilla lyx. Det fina är ändå att vi alla tillsammans bidrar till med vår lilla del, sett ur ett stort perspektiv.

Kommentera

