Vegetarisk lunch

Den här gjorde jag häromdagen.
Broccoli, paprika och nakenhavre. Tillagat på mindre än 10min.
Photobucket

Sautera primörerna. (Ett favorituttryck från ett avsnitt ur Solsidan Säsong 1). Stek grönsakerna lätt alltså, i rapsolja. Och tillsätt nakenhavren i stekpannan. Nakenhavren är kokad sedan tidigare och håller sig i kylskåp över en vecka. Kan inte sluta berätta hur nöjd jag är med nakenhavren. 18g protein per 100g nakenhavre. Det absolut högsta proteininnehåll jag känner till i ett vegetabiliskt livsmedel. Vips så kan man en komplet måltid.

Broccolin, Lovö Prästgård (Finns att köpa just nu www.lovoprastgard.se)
Paprikan, Bondens egen marknad.
Nakenhavren, Warbo Kvarn.
Rapsoljan, Norra Stena Skafferi (på Bondens egen marknad).

3 thoughts on “Vegetarisk lunch

  1. Det låter gott och enkelt. Det ska jag prova då jag faktiskt råkar ha alla ingredienserna hemma. Jag serverar nog lite lammkött till från våra egna lamm. /Carina, Norra Stene Skafferi

Kommentera

