Japan dag 3

Frukost
Photobucket

I Japan bor de mest gästvänliga och omhändertagande människor jag någonsin träffat. Så den här resan kommer troligtvis bli ett vattenhål för mig vad det gäller matlagning och matjakt.

Har ändå med mig massa backupmat. Jag vill ju inte riskera att misslyckas nu när jag bara är en vecka från att ha klarat att inte handla i butiker och på restauranger på ett helt år. Jag hade riktig tur som fick igenom maten genom säkerhetskontrollerna både på Arlanda och i Beijing. Man får ju inte ta in mat i länder utanför EU…

Augusti är årets varmaste månad i Japan och i September är det runt 30°C varmt. Väldigt tur också att jag hittade ett kylskåp där vi skulle bo.

Igår gjorde vi dagens första konsert. Det japanska ”svensk folkmusik bandet” Drakskip var förband åt oss. Vi hängde på dem på en låt. En mindre konsert på en livemusikscén inne i Osaka.
Photobucket

Dag 3 gjorde vi en konsert ihop med dessa två:
Photobucket

Photobucket

Japanskt backstagefika. Onigiri. Underbart goda risbollar med sjögräs runt och med en jätteliten fyllning av t.ex. fisk eller inlagda plommon.
Photobucket

Den här satt uppe i huset där vi spelade.
Photobucket

Och den här på parkeringen utanför
Photobucket

Apropå bilar och saker som är annorlunda. Den här jeepen når till bröstkorgen på mig
Photobucket

Vår chaufför, i en lite större bil. Shinichi San.
Photobucket

Kommentera

