Japan Finalen

Kawachinagano Worldmusic festival. Konsertsalen fylls på.
Och med den middagen i ryggen kan vi bara spela bra. Väldigt rolig konsert!
Photobucket

Man säljer alltid mycket skivor i Japan. Och alla vill ha signatur. Japanerna är så bra  på att verkligen visa sin uppskattning. Som svensk blir man helt överrumplad av all lycka man upplever hos människorna här.
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Härom dagen var vi och såg drakdans. En av de mest akrobatiska dansarna berättade att han var grönsaksbonde, och skulle stå och sälja på festivalen. Timing!
Photobucket

Tvillingbror, grönsaksbondens fru, jag, grönsaksbonden och i bakgrunden bilder på alla drakdansteam.
Photobucket

Träffade Yoshiaki San, (Josan) som är stort fan av Svensk folkmusik. Han hade skrivit upp konserten med Kraja i sin kalender. Jag ska alltså till Japan igen i december med bandet Kraja. Jippi!!!
Photobucket

Göran Månsson bands nya skiva. Tjejen som håller i skivan berättade att hon i år åkte till Sverige på sin 9dagars semester. I Japan jobber man verkligen mycket. Förra året hade hon ingen semester alls från företaget hon jobbar på. Nåt som är väldigt fint med japanerna, är att de kan berätta t.ex. en sån sak. Men de klagar aldrig. Pratar aldrig skit om någon heller. Ironi finns inte.
Photobucket

YES! Tomater, gurka och äggplanta. Direkt från producenten :-)
Photobucket

Sista konserten på turnén är på Nordic Picnic Festival. En folkmusikfestival med Svenskt midsommarfirande i centrum och dans runt midsommmarstången. I Sverige skickar vi fram barnen och dansar i bästa fall själva med lite förstrött. I Japan dansar alla. Flera tusen. Vilken energi!

Jag spelar en konsert med Yaneka också. Sweet memories från releaseturnén här för fyra år sedan.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Och här är Göran Månsson Bands publik.
Photobucket

Photobucket

Shit pomfritt! Jag träffade sångerskan i Kanran. Grymt band som gör en helt otrolig cover på en låt av den norska folksångerskan Unni Boksasp som jag spelar med.
Photobucket

Men mest överrumplad och glad blev jag över dessa entusiaster som hade åkt hit enbart för att få träffa mig. Jag hade aldrig träffat dem förut. HELT OTROLIGT! De kommer från Himeji, där vi ska göra första konserten med Kraja på Japanturnen i november/december i år.
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Det var runt 50st namn på kortet jag fick av dem! :-)
Photobucket

Chicka San från vårt bokningsföretag Harmony Fields.
Photobucket

Och Koiwa San, också från www.harmony-fields.com och bandet.
Photobucket

Min packning, som jag än en gång lyckades få igenom utan övervikt.
Photobucket

2 thoughts on “Japan Finalen

Kommentera

