Det händer grejer i skafferiet

Den gula och röda löken nere i källaren som jag köpte på sista Bondens Marknad här i stan på Söder i höstas håller sig fortfarande i topptrim. Men nu märkte jag att vitkålshuvudet som jag köpte vid samma tillfälle hade börjat leva sitt eget liv.

Hämtade upp en must också och två äpplen igår kväll som jag plockade i oktober och har haft i källaren sedan dess. Lite rynkiga men med en ljuvlig smak. Golden Delicious, Jona Gold, Granny Smith, släng er i väggen.

Vitkålshuvudet är väldigt roligt!
 photo IMG_9696.jpg

Lite trötta blad
 photo IMG_9708.jpg

Får skala bort jättemånga
 photo IMG_9710.jpg

De här spar jag såklart! :)
 photo IMG_9712.jpg

Vackert!
 photo IMG_9718.jpg

Längst in under de trötta bladen, ett fräscht jättefint litet vitkålshuvud
 photo IMG_9723.jpg

Planterar stammen, så får vi se vad som händer…
 photo IMG_9729.jpg

2 thoughts on “Det händer grejer i skafferiet

  1. Jag älskar hur du slår hål på myter om hur länge produkter som är naturliga kan hålla, du är en stor inspiration Petter i allt du är, tack för det!!!

Kommentera

