Sockerkaka

Hade faktiskt kvar en deciliter socker i en burk, som jag inte har använt på 1,5år.
Tänkte att det kanske är dags att använda upp det. Det behövs 3dl till en sockerkaka,
så jag tog fram en burk pärlsocker som jag heller inte använt och malde ned lite i
mjölkvarnen. Fungerade utmärkt. Istället för urvattnat vetemjöl så mal jag 3dl Öländskt
Lantvete som jag köpt av Warbo Kvarn. Som ströbröd så blir det även där Öländskt
Lantvete. Ställer in kvarnen på finkross.

Köpte faktiskt bakpulver och ett paket ekologiskt smör. Jag kan ju göra det nu när jag numera kör projektet till 95% istället för 100%. Känns ovanligt.

 photo IMG_9697.jpg

Mellanmål och fika.
 photo IMG_9701.jpg

Kommentera

