Visätter Kalkongård

Har äntligen semester nu. I helgen följde jag med mina föräldrar ner till Östergötland. Vi hälsade bland annat på familjen Hildebrandt, min kusin Daniel, Minire och deras fyra barn. De bor ett stenkast från gården de driver ihop. Gården där min Mor har växt upp, numera Visätter Kalkongård. Visätter ligger på Vikbolandet, Östergötlands Österlen. www.visatter.nu.

 photo IMG_0076.jpg

De har fött upp kalkoner länge, först i pytteliten skala, och sedan lite större och större. Deras produkter finns i många matbutiker runt om i Östergötland nu och för ett par veckor sedan slog de upp dörrarna till sin egen gårdsbutik. Självklart passar vi på att handla lite.

De föder upp kalkonerna, slaktar, styckar och förpackar köttet på den egna gården. Jag köpte bl.a. lite fryst kalkonförs och en färsk filé som var styckad och förpackad 20 timmar innan jag köpte den.

 photo IMG_0194.jpg

 photo IMG_0177.jpg

 photo IMG_0179.jpg

 photo IMG_0181.jpg

 photo IMG_0185.jpg

 photo IMG_0186.jpg

 photo IMG_0191.jpg

Kommentera

