SLUTA SLÄNG MAT

Samma sak med vitkålen. Har skrivit om den förut, men det här är så fantastiskt så det måste upprepas. Alltså SLUTA SLÄNG MAT. Välj att köpa mat som du kan plantera om istället. Ha ha!

Innan jag hade ätit upp det här kålhuvudet, så började det växa. Det tog ett tag. Det gäller att spara på färskvarorna, så hade det i källaren hela vintern. Tittade till det ibland och när de yttersta bladen blivit dåliga, så var det bara att ta bort dem. Vitkålen är liksom sin egen förpackning.

Men mot slutet så började stammen gro. Fatta vilken livskraft. Fint att ta vara på den tänkte jag och planterade stammen i balkonglådan. Bladen som växte upp var jättegoda!

IMG_9718

IMG_9729

IMG_9956

IMG_9957

IMG_9958

5 thoughts on “SLUTA SLÄNG MAT

  1. Hej! Vilken fantastiskt inspirerande blogg! Jag försöker själv tänka och leva lite som du. Det är inte alltid så lätt men det är kul! :) idag blir det av att lägga in egna gurkor! Ha de gott och keep up the good work!

  2. Hej! Vilken härlig och inspirerande blogg! Försöker själv leva lite
    á la självförsörjande, det är inte alltid så lätt men kul! Ha de gott och keep up the good work!

  3. …och nu kan du ta frön även av den om du pollinerar den! :)
    Har du provat att sätta en morot? Jag gjorde det i en av lådorna på jobbet och den blommade fint hörde jag av kollegor som varit där i sommar!

    • Kul! Det ska jag göra. Det börjar dyka upp massa frön nu där vitkålsblommorna suttit. Ska spara en morot och sätta den i kruka inne!

Kommentera

