Barcelona

Är i Barcelona nu med bandet Gjallarhorn, vi ska spela här ikväll med danskompaniet Norrdans.

Här är utsikten från lägenheten där vi bott.
IMG_1113

Hann tyvärr inte göra några matlådor innan så tog med lite råvaror. 1kg kalvfärs från Lovö Prästgård i Stockholm, bönor från Tove & Christian, blötlagd nakenhavre, rivna morötter, en bit rågbröd, rostad nakenhavre, färska lingon.
IMG_1138

IMG_1140

Medelhavet. Ahhh!
IMG_1208

IMG_1234

IMG_1198
Jag och mina bandkompisar Göran och Adrian passade på att vara lediga ett par dagar innan vår konsert och har badat och turistat, kollat in Gaudikatedralen m.m.
IMG_1240

Jag hann koka en kastrull med bönor, sedan tog gasen slut, så där stod jag med 1kg rå köttfärs. Fanns ju kylskåp i alla fall. Men jag var tvungen att äta ute ett par gånger innan jag fick tag på en spis (hemma hos en tjej från Chile på andra sidan stan). Berättar mer om det strax.

I alla fall så var det en ganska obehaglig upplevelse att inse att det är precis lika dåligt med råvarorna här som på de flesta restaurangerna hemma i Sverige. Tapas på industrikyckling och nötkreatur som smaskat i sig brasiliansk besprutad soya och inte fått gå ut typ. Nej, inte bli bitter nu. Bara att fortsätta på den inslagna vägen som känns mer och mer rätt för varje dag!

Kommentera

