Mera rapporter från Linköping

Här har vi delar av juryn. Närmast i bild är Magnus Ek från Oaxen.

IMG_9441

Och nedan till vänster har vi, för mig legendariska, Håkan Thörnström. Jag läste om Håkan Thörnströms surdegar i en tidning för några år sedan. Han hade fått en egyptisk 6500 år gammal vetesurdeg och en rysk rågsurdeg från mitten av 1970-talet, av konditormästaren Jan Hedh. Jag lyfte luren, ringde till Thörnströms kök i Göteborg och fick ärva en klick av varje deg.

IMG_9302

Jag undrar vad juryn hade sagt om min lunch? Här presenterad mellan några av tävlingsbidragen. Det var väldigt god måste jag säga. Jag har ju tillgång till absolut bästa tänkbara råvaror. Men ni kan säkert förstå hur inspirerad jag är att avancera på matlagningsfronten efter denna helg…

Färsbiffar på vildsvin och riven ekologisk zuccini, nyskördad broccoli och brysselkål från Lovö Prästgård, samt svensk ekologisk hummus på gula ärter från Vattholma och sörmländsk rapsolja.

IMG_9323 IMG_9370 IMG_9317 IMG_9326 IMG_9503

Kommentera

