Skräpmat och Herrgårdsmat

Igår var en sån där dag som jag tror många är rädda att halka in i. Eller kanske också gör ganska ofta.

Nu när jag kör Husfader-kost till 95% och inte 100% som första 1-1,5året så bär jag absolut inte hem några matkassar, men tillåter mig själv att köpa nåt på resor, i sociala sammanhang, eller om det är riktigt bråttom.

Igår skulle kunna varit en sån dag, komplettera matlådorna men nåt på vägen ner till Småland. Packade instrumentet till kl 01:00 i förrgår, tog 2,5tim till att fortsätta packa igår morse, sedan köra 5timmar till Småland och packa in och rigga upp i kyrkan i 6tim till kl 01:45. Hann ingen frukost och fick inte med några matlådor.

Köpte en hamburgare på morgonen, sedan fortsatte jag med diverse skräp på mackarna längs hela vägen ner. Det blev dyrt, det smakade illa, jag blev illamående, men höll mig pigg. Det gick åt hel###e kan man säga. Ha ha. Det var första gången på över två år.

Nu löper livlinan vidare hela helgen men helpension på Asa Herrgård.
20131101-085937.jpg

Ni som vill se lite av kvällens konsert och inte är i närheten av Småland idag kan gå in på min facebook och se en video från soundchecken i natt.

http://www.facebook.com/petterberndalen
20131101-090016.jpg

Kommentera

