Nytt år ny ordning

Fick en otroligt bra bok i julklapp av min fästmö. Lean@home heter den. Kommer berätta mer om den sen. Det handlar om att strukturera upp sitt hem. Det finns en del flaskhalsar i flödet här hemma, som jag tar tag i nu. Så skönt. Jag börjar med tvätten.

Har samlat alla kläder som ska lagas på ett ställe, och alla kläder och handdukar etc som har någon liten fläck som ska behandlas. Tidigare har de åkt runt runt och användts och tvättats ändå, med lite irritation som följd, plus att hålen i strumpor m.m. blir större.

Här är tre kökshanddukar som upphängningen ska lagas på. Visst är det fint när det är manglat! Jag älskar att mangla.
IMG_9988

2 thoughts on “Nytt år ny ordning

  1. Jag läser den boken just nu, fast jag lånade ”min” på bibblan. Den är riktigt bra och för mig som har familj och 2 barn finns det mycket flaskhalsar att ta tag i :)

Kommentera

