Sophies Canelé

Jag har delat med mig av mina mjölkontakter till Sophie Maillard på www.sophiescanele.se

Jag lämnade över några kilo ekologiskt mjöl från Warbo Kvarn i Katrineholm och Sjelins Ekolantbruk i Vattholma till Sophie innan jul. Nu hade den blivit canelésmet av mjölet och jag fick vara med att testbaka. Det ekologiska mjölet hade en bättre skjuts uppåt, det blev inget AB-test i smak mellan det mjölet hon brukar använda och detta nya mjölet, men gott blev det i alla fall. Riktigt gott.

canele1

Fantastiskt bra ugn detta!
canele2

canele3

250grader i ugnen i 7min och sedan 20 min till i 190grader.
Man ser vaniljkornen på den med ljusa toppen. Kopparformarna och massa mer info finns på Sophies Webbsida.

canele4

Jag hängde med och levererade nybakade canelé till Coffice på söder och Café Esaias på drottninggatan inne i city. Blev bjuden på fika bå båda ställena.
canele5

Och kl 12 var Året Kockfinalisten Markus West klar med sin tävlingsrätt, så det blev även en bjudlunch. Sen hem och kontorsjobba med datorn resten av dagen. En bra dag.
canele7

Kommentera

