Sover i +9C i natt

Precis hemma från en helt fantastisk middag med Årets Kockbloggarna hos Electrolux. Vi fick vi laga mat med coachning av Årets Kock 2012 Klas Lindberg. Så himla kul, de hade letat fram recept på våra bloggar, så fick vi laga varianter på varandras recept.

Det receptet de hade valt från min blogg blev till då jag bjöd tidningen Mitt i på middag. Ikväll i ny tappning av Karoline Nordefors.
20140124-000942.jpg
De hade en ny ugn med en inbyggd vakuummaskin som jag använde. Jag vakuumförpackade typ alla rester och fick med mig dem hem. Här får inget förfaras!

Har börjat sova kallt. Öppnar fönstret lite till i natt och sover i +9C tills jag har plats i kylen eller tagit mig ned till mitt kallförråd i källaren. Ha ha!
20140124-000922.jpg
Här är min nya termometer som jag fått i julklapp. ”Den gula klassikern”. Har än så länge bara en temperaturgivare som mäter luft och vätskor. Behöver skaffa en till som kan användas för sous vide så jag kan tillaga alla dessa vakuumpåsar!
20140124-000952.jpg

2 thoughts on “Sover i +9C i natt

  1. Jättebra att sova med öppet fönster. Man sover väldigt gott. Kom dock ihåg att inte stänga av elementet helt och hållet, utan ha det lite varmt för att cirkulationen ska fungera. Det gjorde inte jag för jag tyckte det var onödigt att slösa värme när jag ändå ville ha det kallt i rummet. Med resultat att elementet frös och läckte ut en massa vatten.

    • Stort tack för tipset! Vilken tur! Jag hade stängt av det helt, men nu har jag vridit på igen. +6C i natt. Ska bli spännande att se hur lågt det kan krypa ned…

Kommentera

