Bloggmiddag

Jag, och matbloggarna Karoline Nordefors och Madeleine Landley blev bjudna på middag härom dagen. Eller vi fick rättare sagt laga maten själva. Men vi hade en egen fotograf och allt, så vi behövde inte ta några bilder själva. En riktig lyxkväll. Ett team från en reklambyrå och Electrolux hade letat fram ett recept från var och en av oss och så fick vi laga varandras maträtter. Vår personliga coach var ingen mindre än Klas Lindberg, som vann årets kock 2012. Det kändes lite som att vara en sån där kändis i ett matlagningsprogram på TV.

Jag blev lite förvirrad av alla råvaror som i min värld inte finns just nu. Sedan när kvällen var slut och mycket som blev kvar skulle kastas fick jag för mig att rädda all mat, vakuumförpackade typ allt som vakuumförpackas kunde. Och nu sitter jag här hemma i efterdyningarna av kvällen och kikar på bl.a. den vakuumförpackade salladen. Den där börjar ju inte växa förrän till sommaren, tänker jag. Det är som att jag önskar att jag inte hade den.

Hela charmen med att vänta på alla råvaror till deras tid kommer blir liksom ordentligt kantstött av att plötsligt ha allt det här hemma. Men att slänga all mat går verkligen inte. Moment 22. Ska jag äta upp den snabbt och låtsas som ingenting?

Hur som helst. Här kommer bilder från en väldigt rolig och lärorik kväll. Vakuumförpackaren var helt fantastisk. Verkligen nästa kökspryl-vill-ha. Borde finnas lite olika varianter. Ska ta reda på mer om det! Tänk att jag får vara med på sånt här. Bara för att man en gång gjort valet att sluta handla i affärer. Underbart!

Electrolux01

Electrolux02

Electrolux03

Electrolux04

Electrolux05

Electrolux06

Electrolux07

Electrolux08

Electrolux09

Electrolux10

Electrolux11

Electrolux13

Electrolux14

Electrolux15

Electrolux16

Electrolux17

Electrolux18

Electrolux19

Electrolux20

Electrolux21

Electrolux22

Electrolux23

Electrolux24

Electrolux25

Electrolux26

Electrolux29

Electrolux27

Kommentera

