Sankt Sigfrid & Kronobergs Kungsgård

Oj vad mycket som händer. Sedan senaste inlägget har jag förstås lagat en massa mat. Har bl.a. tillagat 5st rätter av en hel tupp som jag fick med mig hem efter finalen i Årets Kock. Och då är fortfarande låren, klubborna, vingarna och magen kvar…

Har varit på en ostfestival och träffat 20-30 ostproducenter och byggt ut mitt lager hemma i kylen.

Och idag var jag nere på Sankt Sigfrids Folkhögskola och hade både en föreläsning för hela skolan om Husfadern och två musikaliska workshops för Musiklinjen.

Inrikes flyg är ingen hit, tog tåg ned, men nu sitter jag och väntar på check in för att flyga hem. Jag har hört om nya regler kring att man inte ska få ta med ägg ombord längre…

Precis bredvid folkhögskolan ligger Kronobergs Kungsgård. Den ekologiska gården arrenderas av Viveka Franson. Gårdsbutiken var bara öppen på fredagar, men jag fick handla ändå.
Har redan 50kg packning instrument med mig, men har smugit med drygt 5kg potatis och 18st nyvärpta ägg i handbagaget.

Wish me luck!

20140212-141734.jpg

20140212-141641.jpg

20140212-141542.jpg

20140212-141429.jpg

20140212-141414.jpg

Kommentera

