Stor delseger i kampen om rätten att dricka mjölk

SÅ OTROLIGT FANTASTISKT!

Livsmedelsverket tar nu några steg tillbaka och tar till sig utav den massiva kritik som följde deras förslag om ett totalförbud mot försäljning av opastöriserad mjölk.

Att det går att ställa sig upp mot det stora etablissemanget och säga stopp. Och sen få så positiv respons att ett statligt verk backar från sin hårda hållning. Det är verkligen fantastiskt!

Det ska bli otroligt spännande att följa utvecklingen av detta!

”Gensvaret och kritiken mot utredningen blev större än väntat och det gör att den här delen av utredningen ska fortsätta.

– Vi har fått in mycket synpunkter och en del av dessa handlar om att vi inte har tittat tillräckligt på alternativen så det vill vi göra.”

http://www.lantbruk.com/lantbruk/fortsatt-utredning-av-opastoriserad-mjolk

Fortsätt gärna skriva på namninsamligen och dela den vidare!

http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=8059

Har tagit tåg upp till Umeå nu. Så fantastiskt att det finns direkttåg från Stockholm numera. Till helgen går folkmusikfestivalen Umefolk av stapeln, som min fästmö arrangerar. Det är över trehundra artister som ska framträda. Jag är själv inte en av dem i år, men är nominerad ihop med Ulrika Bodén Band till Årets Skiva, på Folk- & Världsmusikgalan här uppe imorgon fredag.

Passade såklart på att köpa mjölk när jag kom hit. 12-13liter ca. Jag lär inte hinna dricka upp allt, men den lilla plastburken på bilden innehåller lite filkultur som jag tog med mig upp. Så jag kan lämna lite fil här, eller ta med mig på tåget hem efter helgen.
20140220-144813.jpg

One thought on “Stor delseger i kampen om rätten att dricka mjölk

  1. Härligt! Vad glad jag blir över denna nyhet. Hade helt fått lägga ner min mejeri-hobby om förbudet hade gått igenom. Nu blev jag plötsligt sugen på ostkaka – äkta! Skall göras på smaskig opastöriserad mjölk i helgen. Trevlig helg Husfar’n

Kommentera

