Träningspepp och besprutad frukt

IMG_2684

Idag var jag på ett seminarium som Naturskyddsföreningen ordnade. På plats var bl.a. Carolina Klüft. Efter seminariet pratade jag träning och kost med henne i typ 40min. Ett så otroligt inspirerande samtal. Jag cyklade direkt hem och gjorde 50 armhävningar och 50 situps på raken, varpå jag åt en skål med lingon, blåbär, nakenhavre och opastöriserad långfil.

Ursäkta ordvalet. Men NU JÄVLAR. Here I come. Inget kan stoppa mig.

Carolina berättade att hon aldrig ätit ett kosttillskott under hela hennes karriär. Hon ville bevisa att det gick att få träningsresultat på helt vanlig mat. Jag själv har det senaste året kikat tillbaka på lite bilder på mig själv då jag var ganska mycket mer tränad än vad jag är nu. På den tiden var det tonfiskburkar, broccoli och mängder proteinpulver vecka efter vecka. Jag har liksom fastnat i tanken att jag inte riktigt tar mig dit jag var. Men det kunde jag GLÖMMA tyckte Carolina.

Det positiva för mig just nu är att jag har en helt annan energi nu, än förut på proteinpulvertiden. Det går knappt att jämföra faktiskt. Det låter kanske flummigt, men nu för tiden är liksom kroppen som en helhet. Det är svårt att förklara på något annat sätt.

Carolina håller med om att det funkar med kosttillskott för folk som tränar, men sa också att det är en genväg. Ungefär som att gå till affären och handla, sa hon och skrattade. Här skall minsann inte gås till nån affär. NU KÖR VI! Husfadernmat och träning.

Carolina berättade t.ex. att det finns mycket kreatin i lingon. Perfekt. Jag har ju 10-15 kilo lingon i frysen. Dagens efter-träning-mål: Frysta lingon och blåbär från skogen, nakenhavreflingor från Warbo Kvarn och opastöriserad långfil, gjord på mjölk från Lovö Prästgård. Allt ekologiskt.
IMG_9982

Lite info från seminariet. Jag berättar mer senare!
Skärmavbild 2014-04-28 kl. 21.57.51

Skärmavbild 2014-04-28 kl. 21.56.10

Skärmavbild 2014-04-28 kl. 21.56.51

De här tre gymnasietjejerna hade ätit besprutad frukt och tagit urinprov en vecka, och sedan gjort samma sak med ekologisk mat/frukt. Under de dagarna de hade ätit besprutad frukt, så hade de mycket högre halter av bekämpningsmedel i sina urinprov.
IMG_2681

Kommentera

