Midsommar i Järvsö

Midsommar i Järvsö i år.

Här min fiolspelande lokförarkompis Peter, brorsans hardingfelespelande oljeplattformarbetande kompis Gudrun och jag på glasverandan.
IMG_9763

Typ alla som var där på festen spelade folkmusik
IMG_9769

På grillen lammkotletter från Lovö Prästgård i Stockholm. Jag hade också med öl bryggda av min kompis Gustav Hylén från Bakgården
IMG_9792

Bara 5 minuter från där vi firade fanns en för mig ny mjölkgård. Vi handlade två hinkar där. Det här blev den 10de mjölkgården jag handlar på. Ljuvlig mjölk!

När vi var inne i Järvsö på midsommardagen träffade jag Årets Kock Filip Fastén, 2ggr till och med, han hade också varit och handlat på gårdarna runt omkring till kvällens middag.
IMG_9835

Kommentera

