Ethno Norway

Det har varit väldigt mycket resor på senaste tiden. Inte så miljövänligt med alla dessa flyg. Det är väl helt enkelt baksidan med att vara musiker. I övrigt är det fantastiskt.

Idag kom jag fram till Voss i Norge där jag ska vara konstnärlig ledare för musiklägret Ethno Norway, tillsammans med Erik Rydvall från Sverige på nyckelharpa och Johanna Juhola från Finland på Ackordeon.

Ofta när jag är ute och reser så här nu för tiden så blir jag bjuden på allt. Det kan variera oerhört vad det blir. Men det fantastiska teamet som organiserar Ethno Norway kände förstås till min livsstil, så de hade ordnat med en Norsk mjölkbonde som kommer leverera färsk mjölk till mig varje dag! Förstår ni vilken fantastisk lyx!!!!!

Inte nog med det. Mjölken är från en gård med bara Jerseykor. Jag har aldrig druckit 100% Jerseymjölk förut. SAGOLIKT GOTT!

Kommentera

