Jerseymjölk med tillbehör

Här kommer första leveransen, direkt från mjölkbonden. Det var inte bara Jerseykomjölk, utan även bonus som hemmagjord leverpastej, gjord på lever från gårdens egna grisar. Jag fick också en liten hink nyplockade blåbär, ett 12-pack av gårdens egna ägg och två nyskördade tomater.

Tänk att detta lyxliv serveras framför mina fötter just på grund av att jag en dag för snart tre år sedan bestämde mig för att just sluta handla i affärer. Är det inte fantastiskt!

image

image

image

image

IMG_3595

IMG_3597

IMG_3600

IMG_3603

Jag brukar säga att skillnaden i smak på butiksmjölk i kartong är stor om man jämför mellanmjölk/standardmjölk med det som Arla kallar lantmjölk. Den ohomogeniserade mjölken, som är mindre behandlad och säljs för dubbla priset.

Lika stor om inte än dock större skillnad i smak är det om man köper den långt mycket godare opastöriserade mjölken direkt från gården, som också t.o.m. blir billigare eftersom det inte är ett mejeri och en butik som tar den största delen av pengarna för försäljningen.

Nu när jag provat mjölk från 100% Jerseykor, så måste jag säga att det är ytterligare ett lika stort steg uppåt i smak. Ljuvligt!!!!!
IMG_3607

Kommentera

