Onsdag och påfyllning i skafferiet

Igår spelade jag in de sista låtarna till musikern Sunniva Abellis kommade soloskiva. Direkt från studio inne i stan tog jag SL-bussen ut till Lovö Prästgård. Det var leverans från deras slakteri, så jag tog med mig en tom resväska som min beställning precis fick plats i. Jag fyllde en dunk mjölk också. Allt fick inte riktigt plats i min cykelväska, men det blev en skön busstur istället för frisk luft och ett träningspass. Och så hann jag svara på en massa sms och boka morgondagens resa. Multitasking.

IMG_4783

Den 12 november så ska jag hämta en till beställning kött på Lovö Prästgård, inte mindre än ca 70-80kg ekologiskt nötkött. Jag ska förstås inte ha allt själv, utan delar med mig till en vän, som i sin tur delar med någon annan. Jag måste försöka låna en lastcykel till allt kött. Gärna en Bullitt, har varit sugen på en sådan i flera år, eller en Omnium Cargo.

lkHcHfK

XbFiCg9

Kommentera

