Rabattflytt

En kväll för några veckor sedan var jag förbi utanför min gamla lägenhet för att se vad som hänt med mina kryddrabatter medan jag varit på turné i princip hela våren och sommaren, samt bott på mitt nya ställe nu i höst. Det såg inte jättebra ut.
Men allt levde i alla fall. Bl.a. citronmeliss oregano, gräslök, smultronplantor, ruccola, mynta, salvia och johannesört.
IMG_5041

IMG_5042

IMG_5043

Så för att göra en lite snyggare sorti så slog jag till på en massa plantor som ska hålla sig fina långt in på hösten och for tillbaka och grävde upp mitt gamla mästerverk till köksträdgård och grävde ned de nya prydnadsväxterna…
IMG_5045

IMG_5046

IMG_5047

Sen gick veckorna och först igår packade jag upp de stelfrusna växterna och försökte plantera om dem i min trädgård. Hoppas de tar sig till våren nu…
IMG_9900

IMG_9901

IMG_9902

Det får bli en pallkrage med smultron.
IMG_9903

7 sorters kryddor som förhoppningsvis övervintrar
IMG_9904

Kommentera

