Dagens frukost

Jag förvånas fortfarande över hur snabbt man kan baka bröd.

Jag hade redan lite matvete från Sjelins Ekolantbruk liggandes i kvarnen.
Bara att starta den och så kommer färskt mjöl ut. Medan mjölet blir malt så kryddar jag med salt från Bondens Marknad i Nantes i Frankrike, svartpeppar från odlingen jag besökta i Goa, Indien och med havtornspulver från Strandå Ekologiska Odlingar på Öland.
IMG_0607
Kavlar ut
IMG_0608
Lite rapsolja från Norra Stene Skafferi i denna fantastiska gjutjärnspanna från Ronneby bruk!
IMG_0609
Och så fick jag en kopp ekologiskt kaffe med lackticka som min kompis David har tagit in till Sverige
IMG_0610

Efter sista bilden var tagen lade jag på ett par skivor Hemost från Hjortsjö Gårdsmejeri som jag lagrat i min kyl sedan 2013. De gör all ost på mjölk från fjällkor.

Så sagoligt gott det blev. Och allt var klart inom 10min!

Kommentera

