Färgval och rutig svål

Perfekt mat en hemmafixardag, en stek från Lindströms Utegrisar i Hälsingland, med både ett tjockt fettlager och svålen kvar. Jag lärde mig tricket på Restaurangakademin att skära upp svålen i rutor innan jag fräste den i pannan.

Jag satte in den i ugnen innan den var helt tinad, så den stod och lagade sig sig själv i 3-4 timmar innan den nådde innertemperaturen på 68 grader.

IMG_0628

Jag har jobbat på med räcket och listen runt trappan i flera dagar.
IMG_0624

IMG_0625
Kolla här!
Här finns tre olika färger under det yttersta vita lagret färg. Underst en gul grundfärg, sedan två olika mintgröna kulörer och en ljus gul/vit. Jag plockar gärna upp någon av detta! Men vilken?
IMG_0627

Kommentera

