Återvinning

Jag har en massa vattenrör nere i källaren som ska bytas, så jag fick lov att tömma rummen där nere på alla saker. 40st flyttkartonger får bo hos syrran i några veckor.

Väggen här på bilden är insatt av de som bodde här innan mig. När ändå rummet är tömt tänkte jag passa på att riva ned den och släppa in lite mer ljus.

IMG_6044

Källaren hos mig saknar element, så jag har gått runt i området och plockat upp originalelemet som slängts. Alla badrum ska få golvvärme. Så 150st fina element, ett från varje hus slängs. Jag har plockat upp fyra stycken.

Jag har även varit inne hos grannarna och skruvat av elementfästen från väggarna.

IMG_6158

Med lite färgborttagningsmedel, slip, puts och ny färg ska de bli som nya.
IMG_6160

Kommentera

