Lagom är inte lagom

Det räcker visst inte med att renovera köket. Med min vanliga entusiasm börjar jag med allt samtidigt.

Ny el i hela huset. Jag spar lite pengar på att själv sätta in några av eldosorna i väggen och bila upp för osynlig kabeldragning, så får elektrikerna koppla in sen. Jag kompenserar med overkligt dyra strömbrytare och eluttag från Byggfabriken.

IMG_5162

En av elektrikerna sa till mig att det var tur att jag sa att jag skulle ha de här uttagen och strömbrytarna, annars hade han slängt dem. De ser nämligen precis ut som de gjorde då det begav sig, både på utsidan och insidan.

-Åh, jag gillar verkligen de här strömbrytarna sa jag. Varpå en av elektrikernsa svarar:
-Ja, men det gör inte vi.
Det tar tydligen fyra gånger så lång tid att montera dessa jämfört med moderna brytare och uttag…

IMG_5161

Kommentera

