Rapport från inspirationskvällen

Här kommer en rapport från Magdalena Frembäck, som bloggar för ARTS – Accelerating Transitions

Läs hela recension en av kvällen här:
http://hoppbloggen.com/2015/04/17/mat-fran-garden/

Utdrag:
”Jag hade ännu en gång tagit mig till Hökarängen för att besöka HOPP!. Omkring 30 personer hade samlats för en inspirationsföreläsning om hur en kan överbrygga det stora gapet mellan konsument och producent. Allteftersom Petter delade med sig av sin historia kom den ena aha-upplevelsen efter den andra, varpå jag insåg att även jag är så frånkopplad. Disconnected. Jag är en högutbildad, intresserad och miljömedveten person men jag har ändå oroväckande dålig koll på den mat jag äter. Jag vet tillräckligt mycket om mat, klimat och miljö för att ge en föreläsning i en gymnasieklass, men jag har inga vidare överlevnadskunskaper. Skördetid? När slaktas djuren? Inte hela tiden?”

In English:
http://blog.acceleratingtransitions.eu/?p=2277

Och hemma fortsätter renoveringen för fullt.
Just nu skrapar jag rent och lackar om elementfästen till några vattenelement som jag hittat och snyggar även till konsoller till ett originalhandfat.

IMG_9884

IMG_9886

Metallgrundfärg
IMG_9887

2 thoughts on “Rapport från inspirationskvällen

Kommentera

