Gåva från fjärran land

Träffade en kompis idag som frågade om bloggen låg på is!

Jo, även om jag fortfarande inte burit hem en matkasse på snart tre år, har jag inte uppdaterat så mycket på senaste tiden. Det är sant. Jag ska skärpa mig. Hålla fanan högt!

Det händer ju faktiskt något Husfadern-Moment nästan varje dag.

Idag åkte vi tåg Sundsvall-Arlanda med mitt band This is How we Fly.
När vi passerade Gävle så mötte jag min kompis Peter som bor i Gävle. Hans sambo kommer från Taiwan. Fantastiska Peter hade med sig en kanna Taiwanesiskt Oolong the till perrongen och bjöd hela bandet.

Inte nog med det. Han hade med sig ett handgjort Taiwanesiskt salt som de hade köpt direkt av saltmakaren till mig när de var i Taiwan senast.

Storyn är värd ett blogginlägg, eller hur!!!

image

image

Lämna en kommentar